Něco nefunguje

11.11.2020 20:56

Bude tomu téměř jeden rok, kdy jsem paní ministryni spravedlnosti zaslal podnět k řešení problematiky tzv. Metodiky (a snahy o její revizi) Nejvyššího soudu k náhradě nemajetkové újmy na zdraví. V podnětu jsem vyložil, že autorem této Metodiky není Nejvyšší soud, nýbrž určitý zájmový spolek, který zpracované dílo předal právě Ministerstvu spravedlnosti, za což dokonce obdržel finanční odměnu. V podnětu jsem vyložil zarážející komerční souvislosti spojené s touto Metodikou, jakož i fakt, že jedna z osob spojených s tímto projektem se nachází v postavení nepravomocně odsouzené osoby a že by se celá situace měla co nejdříve (vy)řešit.

 

Kromě kritického pohledu a předložení ověřitelných tvrzení jsem nastínil možný způsob řešení dané situace.

 

I přes mé urgence jsem ovšem na uvedený podnět neobdržel žádnou informaci, žádnou odpověď, nebyl mi sdělen žádný postoj paní ministryně spravedlnosti k tomuto (podle mého názoru) závažnému problému.

 

Snažil jsem uvedenou situaci vysvětlit i předcházejícímu předsedovi NS, ale marně. Nebyl zájem.

 

Něco prostě nefunguje.

 

Vyčerpal jsem všechny dostupné prostředky, které jsem jako řadový soudce NS měl k dispozici. Jsem danou situací a popsaným přístupem naprosto znechucen.

 

Nezbývá mi tedy, než vzít na vědomí, že není zájem tuto problematiku řešit z pohledu nastíněných souvislostí. Není ani zájem o tom diskutovat a odpovědět mi na prostá fakta, jež vypovídají o prazvláštním soukolí spojeném s Metodikou (vrcha.webnode.cz/news/ke-zmatkum-kolem-metodiky-k-nahrade-nemajetkove-ujmy-na-zdravi/).

 

Je to pro soudce smutné zjištění.