Pavel Simon, soudce Nejvyššího soudu, neprošel jako kandidát na soudce ÚS u Senátu PČR

18.10.2023 23:46

Před malou chvílí bylo v Senátu Parlamentu ČR sděleno, že horní komora většinově (50:23) nevyslovila souhlas se jmenováním Pavla Simona na post ústavního soudce.

Pavel Simon se dnes v Senátu PČR nepravdivě vyjádřil k mé osobě, že jsem musel odejít z Nejvyššího soudu. Důvody, proč jsem z Nejvyššího soudu odešel, jsou uvedeny na těchto stránkách; bylo tak učiněno na základě mé žádosti.

Pavel Simon se rovněž v kontextu se svými "aktivitami" v oblasti cvičení vyjádřil k mé údajné reklamě na knihu Stres a syndrom vyhoření u soudců. Kdo chce, snadno si vyhledá, že veškerý honorář z této knihy jsem daroval a také již převedl na účet Nadace DOBRÝ ANDĚL, a že jsem žádnou reklamu nevykonával, a už vůbec ne pro generování zisku.

Je mi líto, že Pavel Simon není ochoten přijmout věcnou kritiku ani není schopen sebereflexe ohledně jeho esoterických aktivit.

 

A nyní tvrzení a fakta:

* "Pan doktor Vrcha je nejvyšším soudcem Nejvyššího soudu, který musel z Nejvyššího soudu odejít, nyní je soudcem okresního soudu. Myslím, že to leccos vypovídá."  (JUDr. Pavel Simon, soudce Nejvyššího soudu, Senát PČR dne 18. 10. 2023, zdroj: 1url.cz/lulYO)

Důvody odchodu Pavla Vrchy z Nejvyššího soudu jsou zde: 1url.cz/rulY91url.cz/FulYP

Pokud se Pavel Simon snaží vyjádřit, že tím, že jsem nyní soudcem okresního soudu, něco o něčem vypovídá, používá zde manipulativní techniku s cílem navodit negativní pohled na mou osobu. Nevyřčené má navodit asi toto: "Podívejte se na toho člověka, který sestoupil až na okresní soud. Myslím, že to leccos vypovídá." V této části Pavel Simon dokonale ukázal, jak se vlastně dokáže prezentovat a vyjadřovat o druhých. 

 

* "Mrzí mě, že ta jeho kritika, která primárně nesměřuje vůči mně, ale směřuje vůči vedení Nejvyššího soudu, a je osobní, že se svezla tady zrovna s mojí kandidaturou."  JUDr. (Pavel Simon, soudce Nejvyššího soudu, Senát PČR dne 18. 10. 2023, zdroj: 1url.cz/lulYO)

K problémům etického chování soudců jsem se dříve mnokrát vyjadřoval: 1url.cz/BulYc1url.cz/EulYY1url.cz/tulY61url.cz/1ulY8. Snaha soudce Nejvyššího soudu vyvolat diskuzi na téma etického chování soudců v době tvorby Etického kodexu nemůže být brána jako osobní kritika vedení Nejvyššího soudu. Případ soudce Simona byl jen vyústěním toho, že tzv. špičky justice nejsou schopny - a případ Simon to prokázal - reagovat na problematické chování vrcholového soudce v rámci jeho mimoprofesních aktivit. Poukazuji zde třeba na reklamní angažmá Pavla Simona, jinak 24 hodin soudce Nejvyššího soudu, např. zde: 1url.cz/ZulYm

 

* "Na internetu jsem našel knihu pana doktora Vrchy, která se věnuje prevenci syndromu vyhoření. Je to kniha, která je ve slevě, je to kniha, vedle které je fotografie pana doktora Vrchy, je tam napsáno, že ji napsal jako soudce. Naprosto zásadní rozdíl oproti těm fotografiím, které jsme viděli se mnou, je v tom, že tam nikde není napsáno, že jsem soudce. Já jsem nikdy neprezentoval své soukromé aktivity jako soudce. Kdybych to udělal, považoval bych to za něco, co je opravdu přes červenou čáru. Nikdy jsem nic takového neudělal. Snažil jsem se držet ty dva světy oddělené, což mimo jiné vedlo k těm problémům s tím, že jsem použil zkratku svého akademického titulu. To se ukázalo, že taky nebyla úplně šťastná volba." JUDr. Pavel Simon, soudce Nejvyššího soudu, Senát PČR dne 18. 10. 2023, zdroj: 1url.cz/lulYO

Kniha Stres a (syndrom) vyhoření u soudců 1url.cz/YulYy byla vydána nakladatelstvím Leges. Celý honorář za tuto knihu jsem věnoval Nadaci DOBRÝ ANDĚL. Na skutečnosti, že se v úvodu knihy píše, že autorem knihy je soudce Nejvyššího soudu, není nic v rozporu se zákonem o soudech a soudcích. V knize neuvádím žádná medicínská moudra, ale přímo cituji odborníky z lékařské a psychologické praxe. To ostatně zdůrazňuji v úvodu knihy. S knihou nejsou spojeny žádné mé komerční aktivity, které by měly v konečném důsledku generovat pro mou osobu jakýkoliv zisk. Jak jsem uvedl, veškerý honorář jsem věnoval Nadaci DOBRÝ ANDĚL, což jsem na svém blogu také publikoval a prokázal - viz převod honoráře zde: 1url.cz/kulnM

Je mi velice líto, že Pavel Simon zabředl ve shora uvedeném směru do podivné manipulativní rétoriky a prezentoval se způsobem, který z mého pohledu nemá nic společného s věcnou diskuzí. 

V nejbližším období se pokusím vyvolat diskuzi k tématu etického chování soudců, neboť se domnívám, že toto téma je zapotřebí otevřít a veřejně prodiskutovat s cílem zamezení tzv. justičního "zapouzdření" a projevům, na které nedávno poukazovala např. bývalá předsedkyně Nejvyššího soudu Iva Brožová 1url.cz/5uln1

 

ČT 24 (od 36:00 min.): www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/223411058061018/